Монгол Улсын далбаатай хөлөг онгоцнууд мөнгөний төлөө хоригт орсон ОХУ-ын хориотой барааг тээвэрлэж буйг олон улсын хэвлэлд нийтэлжээ

Монгол Улсын далбаатай хөлөг онгоцнууд мөнгөний төлөө хоригт орсон ОХУ-ын хориотой барааг тээвэрлэж буйг олон улсын хэвлэлд нийтэлжээ

Монгол Улсын далбаатай хөлөг онгоцнууд олон улсын хоригт ороод буй Оросын ачааг далайгаар тээвэрлэж хар жагсаалтад орсон хэмээн олон улсын foreignpolicy агентлаг мэдээллээ. 

Тус нийтлэлд Монгол бол далайд гарцгүй дэлхийн хоёр дахь том орон юм. Гэхдээ цаасан дээр 3000 гаруй хөлөг онгоц явдаг гэсэн баримт байдаг. Хойд Азийн энэ улсын тээврийн бүртгэлийг бий болгож ашиглаж усан тээврийн бүдүүлэг дүрмээр тээвэр хийдэг болжээ.

Тодруулбал, Монгол улс Оросын хоригт орсон барааг тээвэрлэдэг тээврийн компаниудтай болж байна. Далайн тээврийн салбарт Монгол Улс дэлхийн хамгийн алдартай тугтай улсуудын нэг бөгөөд одоо олон улсын хоригт орсон барааг тээвэрлэдэг өрөвдмөөр амжилтаа гайхуулж байх шиг байна. Энэ нь далайн тээврийг осолд хүргэж болзошгүй юм. “Монгол Улсын хөлөг онгоцны бүртгэлийг Далайн захиргаа хянадаг. 2004 оноос хойш Монголын  далбаатай хөлөг онгоцны тоо тав дахин нэмэгджээ.

Далайн удирдах газар Монголын тугтай онгоц нийгэмлэгт орж ирэхэд ихэд гайхсан. Монгол бол далайд гарцгүй дэлхийн хамгийн том орон бөгөөд 3.2 сая хүн амаасаа илүү адуутай гэдгээрээ алдартай хүн ам сийрэг улс бөгөөд мэдээж Чингис хаан хэмээх дундад зууны алдарт захирагчаараа алдартай. “Морьгүй Монгол далавчгүй шувуутай адил” гэж нутгийн ардын зүйр үг байдаг.

Судалгаагаар “Монгол Улсын хөвөгч онгоц төлбөрөө төлж чадах бүх зүйлийг бүртгэж байна” гэж Далайн Удирдах Газар дүгнэв. Ашгийн төлөө компанийн удирдлагад байдаг Монгол Улсын Усан онгоцны бүртгэлийн стандарт маш муу байгаа тул Олон улсын усан тээврийн танхим 2022-2023 оны Тээврийн салбарын төрийн далбааны гүйцэтгэлийн хүснэгтэд долоон улаан тугийг гаргажээ. Далайн аюулгүй байдлыг хянадаг олон талт байгууллага болох Токиогийн санамж бичиг хамгийн сүүлийн жилийн тайландаа Монголоос гадна Того, Сьерра-Леон, Доминика улсыг хар жагсаалтад оруулсан байна.

“Өнөөдрийн байдлаар Монгол Улсын Усан онгоцны бүртгэлийн газар 3000 орчим хөлөг онгоц бүртгүүлсэн бол 500 орчим хөлөг онгоц тогтмол бүртгэлтэй байна. Монгол Улс далайд гарцгүй орон хэдий ч Монгол Улсад бүртгэлтэй хөлөг онгоцны нийт тонн, тоо далайд гарцтай зарим орныхоос их байна” гэж бүртгэлийн газар өөрийн цахим хуудаснаа тайлбарлав.

Мөн тавдугаар сарын сүүлийн өдрүүдэд Монголын хөлөг онгоцнуудын хөдөлгөөнийг шалгахад Хорай Оросын Приморск боомтоос Бразилийн Масейо хот руу явж байжээ. ОХУ-ын эсрэг хориг арга хэмжээ удаан үргэлжлэх тусам Монголын хөлөг онгоцны бүртгэл улам ачаалалтай байх магадлалтай байна. Панам, Либери зэрэг илүү нэр хүндтэй тугтай орнууд хориг арга хэмжээг дэмжихгүй байж болох ч тэдний хөлөг онгоцны бүртгэлүүд барууны даатгагчдад хэтэрхий эрсдэлтэй үйл ажиллагаанд оролцох боломжгүй бөгөөд АНУ-ын Сангийн яамнаас торгууль ногдуулдаг.

Харин Монгол шиг хамгийн бага зэрэглэлийн тугтай улс бол далайн тээвэргүй учраас дэлхийн усан тээвэрт нэр хүнд, харилцаа тогтооход төдийлөн санаа тавьдаггүй. Тиймээс бэлэн мөнгөний ажлуудыг хийж байна. Үүний хариуд Оросын төрийн агентлагаас санал болгож буй ачааны даатгалд хамрагдах боломжтой аж. Энэ мэтчлэн далайгаар Оросын хоригт орсон бүтээгдэхүүнүүдийг тээвэрлэж буйн осол аюул дагуулж болзошгүй байна хэмээн бичжээ. Дэлгэрэнгүйг ЭНД ДАРЖ харна уу.